Posta Imre weboldala

Navigáció

Szakmai oldal:



RSS

Hírek

Cikkek

Jásdi Kiss Imre: Hatodik Pecsét

Bejelentkezés

Felhasználónév

Jelszó



Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése

Üdvözlet


A MAI NAPTĂ“L (2013/09/22) AZ ĂšJ WEBOLDALUNK A: HTTP://POSTAIMRE.MAGYARNEMZETIKORMANY.COM :)

.....................
(A www.postaimre.net a továbbiakban szakmai oldalként müködik
a www.magyarnemzetikormany.com/pi-klub cím - amint tapasztalhatjátok - elérhetö.)

Klikkelj rá: Posta Imre Youtube oldala
..................

Magyar állami cégek fizetik Tõkéséket


Szabadkõmûes közpénzlenyúlás! Akasztófára mindet, persze demokratikusan!
Közel 1 millió euró támogatást kaptak magyar állami cégektõl a tavalyi kampányban az Erdélyi Magyar Nemzeti Tanács (EMNT) és az Erdélyi Magyar Néppárt (EMNP) politikusai által frissen bejegyzett civil szervezetek. Tõkés László az EMNT-nek elnöke, az EMNP-nek pedig védnöke. A Néppárt politikai támadásról beszél, mert a tényfeltáró anyagot közlõ kolozsvári portál Kelemen Hunor RMDSZ elnök tulajdonában van. Az írás azonban a egy nemzetközi projekt keretében és finanszírozásával készült.

Nagy terjedelmû tényfeltáró anyagot közölt az EMNT és az EMNP finanszírozásáról a kolozsvári Transindex. A Sipos Zoltán újságíró által jegyzett összeállítás tételesen dokumentálva állítja, hogy a Tõkés László nevével fémjelzett erdélyi politikai kezdeményezéseket közvetett úton támogatja az Orbán-kormány. Az írás bemutatja az összefonódásokat a két szervezet, illetve az egyszerûsített honosításban a magyar kormány szerzõdéses partnereként részt vevõ ún. Demokrácia Központok között, de annak ellenére, hogy számos közadatigénylési kérést nyújtott be az újságíró, a központok számára nyújtott magyar kormányzati támogatást illetõen õ sem kapott választ (A Népszava is épp ma számolt be errõl a jelenségrõl, a Demokrácia Központok, illetve a Tõkés-Fidesz szervezeti hálózat finanszírozásának átláthatatlanságáról.)

HIRDETÉS


A több hónapos munka eredményeként elkészült írás azt a következtetést vonja le, hogy mivel a Néppárt közvetlen finanszírozását a törvény tiltja, az EMNT-EMNP projektet vélhetõen közvetett csatornákon keresztül támogatja az magyar kormány. (Tõkés pártja 2010-ben jött létre, az Orbán-kormány hatalomra kerülése után, a 2003-tól civil szervezetként létezõ nemzeti tanácsot is csupán ekkor jegyezték be jogi személyként.)

Az Orbán rezsim egyrészt az EMNT által mûködtetett Demokrácia Központ-hálózaton keresztül, másrészt magyar állami vállalatok adományai révén tartja fenn a vele szimpatizáló Tõkés szervezeteket. A tavalyi romániai választási év során összesen 1 millió eurónyi, azaz mintegy 300.000.000 forint közvetett támogatásban részesültek zömében a Szerencsejáték Zrt, a Magyar Fejlesztési Bank, a Magyar Villamos Mûvek Zrt. illetve a Közigazgatási Minisztérium, a Külügyminisztérium és a Bethlen Gábor Alap révén. A támogatásokat nem közvetlenül a párt vagy a tanács kapja, hanem olyan EMNT-s és EMNP-s politikusok által alapított civil szervezetek, amelyek mind 210 után jöttek létre, tevékenységük nem látható és semmiképpen sem indokolna ilyen nagy összegû támogatást. A támogatásokat elnyerõ civil szervezetek alapítói, névleges elnökei, vezetõi általában a Néppárt listáján indultak vagy a júniusi önkormányzati vagy az õszi parlamenti választáson, vagy mindkettõn.

Ezen felül a Fidesszel, valamint az EMNT-EMNP projekttel is barátságos sajtótröszt 1,86 millió euró adományban részesült az elmúlt két évben. A "Határok nélkül a magyar nyelvû sajtóért" Alapítvány a 2010 decemberében kapott 850 ezer eurós támogatást a Szerencsejáték zrt-tõl, képviselõje Dr. Korda Éva Judit, a Hírt Televíziót mûködtetõ részvénytársaság volt igazgatója. Ez alapítványt vásárolta fel az erdélyi sajtó egy részét. 2011 decemberében újabb 670 ezer eurós támogatást kapott a Szerencsejáték Zrt.-tõl, a tröszthöz tartozó orgánumok pedig a Néppárt mellett álltak ki nyíltan a tavalyi kampányban.
Az erdélyi újságíró azt írja, hogy az általunk feltárt támogatások "minden valószínûség szerint csak egy részét képezik azoknak az összegeknek, melyek az EMNT-EMNP érdekcsoporthoz érkeznek" Budapestrõl.

Zártkörû közpénz
A száz százalékban állami tulajdonú Szerencsejáték Zrt. 2011-ben 181 milliárd forint bevételre tett szert - az Ön lottóvásárlásaiból is - mely bevételbõl 7,3 milliárd forintot költött reklámozásra. A cég ebbõl az összegbõl - más lapokkal ellentétben - a Népszavában egy forintot sem költött hirdetésre.

Ön nem fontos az Orbán-féle Szerencsejáték Zrt.-nek. Nekünk viszont igen, ezért most is, mint mindig, tájékoztatjuk...


Az Erdélyi Magyar Néppárt azonnal közleményben tiltakozott, politikai támadást emlegetve. "A napnál világosabb, hogy a Transindexen közölt írás politikai megrendelésre készült: a portál tulajdonosa, Kelemen Hunor, és az általa vezetett RMDSZ így próbálja támadni a Néppártot, mivel másképpen nem tud fogást találni rajta és programján" - áll a közleményben . Szerintük a politikai megrendelést bizonyítja az idõzítés is, ugyanis Tõkésék szombaton tartják a Néppárt második kongresszusát. Jelzik, egyelõre az elõkészületek kötik le, az RMDSZ irányából érkezõ támadással csak a kongresszus után foglalkoznak.

Kelemen Hunor RMDSZ elnök, aki politikusi karrierje elõtt maga is újságíró volt, lapunk megkeresésére elmondta: Nem titok, hogy hosszú évek óta õ a Transindex többségi tulajdonosa, vagyonnyilatkozatában is szerepel. "Nem adok megrendelést cikkek megírására. Soha. Azt sem tudtam, hogy készül ez az anyag, csak a napokban értesültem róla"- mondta.

A Transindex ugyanis megkereste Toró T. Tibor néppárti elnököt, hogy válaszoljon a finanszírozással kapcsolatos kérdéseikre, de Toró csak abban az esetben adott volna interjút, ha párhuzamosan Kelemen Hunor is válaszol az RMDSZ finanszírozását érintõ kérdésekre. "Bízom abban, hogy az elkövetkezõkben Toró T. Tibor elnök úr anélkül is tud interjút adni, hogy fognám a kezét" - reagált az EMNP elnökének javaslatára Kelemen, aki az RMDSZ nevében is határozottan visszautasította a politikai támadás vádját.

Sipos Zoltán a Freedom House Romania Alapítvány által szervezett "Grants for Investigative Journalism" program keretein belül készítette el az anyagot, az amerikai külügyminisztérium (U.S. Department of State) és Franciaország bukaresti nagykövetségének anyagi támogatásával. A cikk az Atlatszo.hu-n is megjelent, illetve egy rövidebb, román nyelvre lefordított változatát a bukaresti Adevarul napilap is publikálta. Az erdélyi újságírót a magyarországi közadatigénylésekben az Atlatszo.hu oknyomozó portál segítette.

A hatóságokhoz fordult egy román párt a Transindex cikke miatt

A román korrupcióellenes ügyészséghez, a választási hatósághoz és a hírszerzéshez fordult az Erdélyi Magyar Néppárt (EMNP) vélt magyar finanszírozása miatt a román kormánykoalícióban részt vevõ Konzervatív Párt (PC) csütörtökön- tudta meg az MTI.

A párt közleményében azt írta, hogy a pártfinanszírozási törvény értelmében Romániában tilos a pártok külföldi támogatása. "A Székelyföld autonómiájáért és Románia föderalizálásáért küzdõ párt hálózatát tulajdonképpen a magyar állam finanszírozza, közvetett csatornákon juttatva el a pénzeket, megkerülve a törvényt" - áll a PC közleményében.

Az EMNP csütörtökön kiadott közleményében azt írta, hogy az írás politikai megrendelésre készült. Emlékeztetett arra, hogy a Transindexet Kelemen Hunor, a Romániai Magyar Demokrata Szövetség (RMDSZ) elnöke mûködteti. "Az RMDSZ így próbálja támadni a Néppártot, mivel másképpen nem tud fogást találni rajta és programján. A politikai megrendelést bizonyítja a cikk közzétételének idõzítése is: egyértelmû, hogy a két nappal a Néppárt országos küldöttgyûlése elõtt publikált írás célja RMDSZ-vezénylettel lejáratni a politikai ellenfelet, és megzavarni a Néppárt kongresszusát" - áll a közleményben.

Kelemen Hunor visszautasította, hogy politikai megrendelésre készült volna a Transindex tényfeltáró írása. Hangsúlyozta: a tényfeltáró riportot a Freedom House Románia Alapítvány által szervezett Grants for Investigative Journalism program keretein belül írta a szerzõ, az amerikai külügyminisztérium és Franciaország bukaresti nagykövetségének anyagi támogatásával.

A Szerencsejáték Zrt. máskor nem ilyen segítõkész

Lapunk gyûjtést szervezett a hátrányos helyzetû Sonkád településnek, ennek keretében megkerestük a Szerencsejáték Zrt.-t, hogy õk is segítsék karitatív akciónkat. A megkeresésre a következõ választ kaptuk:

"Tisztelt Ügyvezetõ Igazgató Úr!

Tájékoztatom, hogy a Szerencsejáték Zártkörûen Mûködõ Részvénytársasághoz írt kérelmét a Társaság Társadalmi Tanácsadó testületet 2013. április. 03. napján tartott ülésén megtárgyalta.

Sajnálattal hozzuk szíves tudomására, hogy- az ilyen célra fordítható kereteink, valamint a beérkezõ pályázatok igen nagy száma miatt- kérelme támogatására Társaságunk nem látott lehetõséget."(Azon már meg sem lepõdtünk, hogy Láposi Elza ügyvezetõ igazgatót "úr"-nak címezték, jól jelzi mennyi figyelmet fordítottak a kérelemre és a válaszlevélre... szerk.)

NÉPSZAVA-információ /
Link

Hozzászólások


#1 | tour - 2013. április 19. 16:49:10
Sírnátok a röhögéstõl ha bemásolnám a nagyvállalatok válasz levelét(már aki visszaírt) támogatási kérelmekkel kapcsolatban, vagy már vérlázítónak mondanám.

Hozzászólás küldése


Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.