Posta Imre weboldala

Navigáció

Szakmai oldal:



RSS

Hírek

Cikkek

Jásdi Kiss Imre: Hatodik Pecsét

Bejelentkezés

Felhasználónév

Jelszó



Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése

Üdvözlet


A MAI NAPTĂ“L (2013/09/22) AZ ĂšJ WEBOLDALUNK A: HTTP://POSTAIMRE.MAGYARNEMZETIKORMANY.COM :)

.....................
(A www.postaimre.net a továbbiakban szakmai oldalként müködik
a www.magyarnemzetikormany.com/pi-klub cím - amint tapasztalhatjátok - elérhetö.)

Klikkelj rá: Posta Imre Youtube oldala
..................

Az állami pénzekkel kitömött Simicska-birodalom nyerhet a válságon


Radikális átalakulás elõtt áll a hazai médiapiac. Szabadulni igyekszik a veszteséges TV2-tõl a német tulajdonosa, a finn anyavállalat anyagi gondjai miatt megválna a magazinpiacon vezetõ Sanomától. Fúzió elõtt áll a Hot! és a Kiskegyed kiadója, a Viasat a miniszterelnöki akarattal szembemenve hatalmasat kockáztat. A Fidesz-közeli médiabirodalom az RTL Klub és a Sanoma elleni támadással a kormánypárttal együttmûködve erõs üzenetet küldött a piacnak. Utánajártunk, milyen meccsek mennek a háttérben.

HosszĂş Ă©vek Ăłta nem tapasztalt tulajdonosi átalakulás elõtt áll a magyarországi mĂ©dia, amely Ă©rinti az országos kereskedelmi tĂ©vĂ©ket, a politikával alig foglalkozĂł magazinokat Ă©s reklámĂĽgynöksĂ©geket is. Az átalakulás hátterĂ©t ismerõ piaci Ă©s lapkiadĂłi források szerint az átalakulást nyomon követi a rádiĂłktĂłl a napi- Ă©s hetilapon, az ingyenes lapon, tĂ©vĂ©n keresztĂĽl a plakátcĂ©gekig milliárdos mĂ©diabirodalmat kiĂ©pĂ­tõ Simicska Lajos–Nyerges Zsolt–FonyĂł Károly triĂł is. A Fideszhez kötõdõ cĂ©gek arra törekednek, hogy õk legyenek az átalakulás nyertesei.

Bár a triĂł terjeszkedĂ©si mĂłdszerei a piacon jĂłl ismertek, forrásaink szerint valĂłsággal leforrázta a mĂ©diaipari szereplõket, hogy a Simicska Ă©rdekeltsĂ©gĂ©be tartozĂł Magyar Nemzet jĂşlius 25-Ă©n cikket közölt arrĂłl – a szerzõ nevĂ©nek feltĂĽntetĂ©se nĂ©lkĂĽl –, hogy a „mĂ©diamogulok titkos tervet szõttek a kormány ellen”. Az Ă­rás szerint egy budai Ă©tteremben lezajlott jĂşniusi mĂ©diapiaci találkozĂłn a Nõk Lapját is kiadĂł Sanoma Zrt., illetve az RTL Klub vezetõje felszĂłlĂ­totta a reklámozĂłkat, hogy ne helyezzenek el hirdetĂ©seket a jobboldali mĂ©diumokban, illetve a mĂ©dia „rĂ©szesĂ­tse elõnyben a kabinetet Ă©rintõ negatĂ­v hĂ­reket”.

Pár nappal kĂ©sõbb a cikkre hivatkozva a Fidesz Ă©s a KDNP sajtĂłtájĂ©koztatĂłn Ă©s közlemĂ©nyben ment neki a mĂ©diavezĂ©reknek, „magyarázatot követelve” tõlĂĽk. A Nyerges Zsolt Ă©rdekeltsĂ©gĂ©be tartozĂł Heti Válasz e heti számában pedig azt vetette fel, hogy „akár” a kormány által „megsĂ©rtett” Csányi Sándor is „vehet magának mĂ©diát”, Ă©s szerintĂĽk a „baloldali sajtĂłnak ... az obligát siránkozás dacára” mĂ©g mindig nagy sĂşlya van.

Fogyatkozó tartalék

Eddig a jĂşniusi tanácskozáson jelenlĂ©võk közĂĽl egyedĂĽl a Sanoma szĂłlalt meg. A vállalat keddi közlemĂ©nyĂ©ben Ă©rtetlensĂ©gĂ©nek adott hangot, kihangsĂşlyozva, hogy magazinjainak, honlapjainak nagy többsĂ©ge egyáltalán nem foglalkozik politikával. A mĂ©diapiaci szaklap, a KreatĂ­v viszont arrĂłl Ă­rt, a piacon ismĂ©t hĂ­re ment, hogy a kĂĽlföldi tulajdonos megválna a SanomátĂłl, Ă­gy a cĂ©g elleni támadásoknak „árleverõ” cĂ©lja lehet.
Sanoma

A Sanoma budai szĂ©kháza – eladĂł, kiadĂł
FotĂł: hvg.hu

Ahogy azt a 300 magazinnal 11 eurĂłpai országban jelen lĂ©võ finn anyacĂ©g márciusban bejelentette: a Sanomának a legtöbb piacán nehĂ©zsĂ©gei adĂłdtak, ezĂ©rt csökkentette nyeresĂ©g-elõrejelzĂ©sĂ©t az idei Ă©vre arra hivatkozva, hogy beszĂ»kĂĽltek az Ă©rtĂ©kesĂ­tĂ©si lehetõsĂ©gei, Ă©s tovább zsugorodik a reklámpiac. Bár a Sanoma Media Budapest Zrt. 2011-ben Ă©s 2012-ben is nyeresĂ©ges volt, az anyacĂ©g nehĂ©zsĂ©gei kihatnak a magyar leányra is. Több lapkiadĂłi Ă©s reklámĂĽgynöksĂ©gi forrás megerõsĂ­tette a hvg.hu-nak, hogy a magyar vállalat eladĂł, amennyiben Ă©rkezik jĂł ajánlat a teljes portfĂłlióért, megválnak a Magyarországi Ă©rdekeltsĂ©gĂĽktõl. „Ha a finn mĂ©diaĂłriás jĂł pĂ©nzt akar kapni a leányáért, akkor minĂ©l gyorsabban nyĂ©lbe kell ĂĽtniĂĽk az ĂĽzletet, mert a magyar mĂ©diapiac zsugorodása is folytatĂłdni fog” – mondta a hvg.hu-nak egy neve elhallgatását kĂ©rõ mĂ©diaĂĽgynöksĂ©gi forrás.
A baráti ügynökségek is ott voltak

„Aki azt gondolja, hogy a pĂ©nzbõl Ă©lõ ĂĽgynöksĂ©gek rábeszĂ©lhetõk, ne adjanak reklámokat az egyetlen országos kereskedelmi rádiĂłnak, az beszedett valamit” – háborgott az egyik, a jĂşniusi tanácskozáson rĂ©szt vett ĂĽgynöksĂ©g vezetõ munkatársa, arra utalva, hogy Nyerges Ă©rdekeltsĂ©gĂ©ben lĂ©võ Class FM megkerĂĽlhetetlen. Forrásunk szerint az iparági találkozĂłn – mikĂ©nt fogalmazott – Ă©pelmĂ©jĂ» emberek ĂĽltek, Ă­gy ilyesmit a Magyar Nemzet állĂ­tásával szemben senki nem vetett fel.

Több forrásunk is megerõsĂ­tette, a találkozĂłra azĂ©rt kerĂĽlt sor, mert a kormányzat megĂ­gĂ©rte, hogy a reklámadĂł bevezetĂ©se elõtt tárgyalni fog az iparági szereplõkkel, Ă©s egyeztetni akartak az esetleges találkozĂł elõtt. „Ez olyan, mintha felrĂłnánk a BankszövetsĂ©g tagjainak, hogy egyeztetnek a bankadĂłrĂłl” – mondta a tanácskozás egyik rĂ©sztvevõje. Forrásunk elismerte, a jĂşniusi találkozĂł több rĂ©sztvevõje paprikás hangulatban volt, mert a MiniszterelnöksĂ©get vezetõ államtitkár vĂ©gĂĽl nem az adĂłval terhelendõ kiadĂłkkal, hanem a legfeljebb közvetett mĂłdon Ă©rintett ReklámszövetsĂ©ggel tárgyalt.

ĂŤgy a beszĂ©lgetĂ©s folyamán elõkerĂĽlt, hogy az államilag fenntartott közmĂ©diába Ă©rdemes-e piaci reklámokat elhelyezni, de olyasmi a forrásunk szerint nem, hogy ne helyezzenek el hirdetĂ©seket a magántulajdonban lĂ©võ jobboldali mĂ©diumokban. Forrásaink szerint azĂ©rt is feszĂĽlt volt a hangulat, mert egyes kiadĂłk, ĂĽgynöksĂ©gek kifogásolják, hogy nĂ©hány nemzetközi Ă©s egy Fidesz-közeli mĂ©diaĂĽgynöksĂ©gen keresztĂĽl a kormányzati hirdetĂ©sek Ă©s az állami vállaltok reklámjai nagyrĂ©szt a triĂłhoz köthetõ mĂ©diumokban, plakátokon landolnak. Több rĂ©sztvevõ is azt mondta, a Magyar Nemzet által a rĂ©sztvevõkrõl összeállĂ­tott listárĂłl pont ezek a „baráti” ĂĽgynöksĂ©gek hiányoztak, pedig õk is jelen voltak. (A KreatĂ­v tavaly decemberi összeállĂ­tása szerint az állami szektor 70-80 százalĂ©kban a Fidesz-közeli ĂĽzletemberek mĂ©diájában költi el a reklámra szánt közpĂ©nzt.)

Éves árbevétele alapján a Sanoma Media Budapest Zrt. a magyar médiapiac második legnagyobb súlyú vállalata az RTL Klub után. 2012-ben 17 milliárdos árbevételt ért el, amibõl 9 milliárd a reklámokból, 6,6 milliárd a lapeladásokból származott. A Hollandiában bejegyzett anyacégnek viszont pénzre volt szüksége, ezért a tulajdonos úgy döntött, hogy jóval nagyobb osztalékot vesz ki a cégbõl, mint amennyi a Sanoma Media nyeresége volt. Márciusban 760 millió forintos osztalékot vontak el, ám mivel tavaly a nyereség csak 200 millió volt, hozzányúltak az eredménytartalékhoz, amibõl 559 milliót hívtak le. Az európai Sanoma-birodalom átalakítása évek óta tart, az anyacég lehetõleg házon belül akarja az átalakítás költségeit elõteremteni.

A magyarországi Sanoma honlapja szerint 26 magazinnal vannak jelen a piacon. Olyan nagy márkák tartoznak hozzájuk, mint az 1949-ben alapított, 200 ezer feletti példányszámot értékesítõ Nõk Lapja, a 171 ezer példányban fogyó Story, a 168 ezres Színes RTV, vagy a jól futó Meglepetés, Best, Cosmopolitan. Ennek ellenére a céget is érinti a válság, illetve a nyomtatott sajtó egész világon tapasztalható csökkenése. Bár a versenytársakhoz képest kisebb mértékben, de még a Nõk Lapja és Story eladott példányszáma is csökken 2008 óta. A cég a piaci kihívásokra a portfólió átalakításával válaszolt, több terméküktõl megváltak. A felhalmozott veszteségek leírását hozó 2010-es év után (amikor 1,9 milliárdos mínusz volt az adózott eredmény) ismét nyereséges lett.

Kérdés, milyen hatással lesz a Sanoma Media viszonylagos stabilitására, a kormány által õszre ígért reklámadó. A Napi Gazdaság számításai szerint az RTL és a TV2 után a Sanoma lenne a harmadik legnagyobb befizetõ a maga 451 milliós adójával. Ha sikerül 2013-ban legalább a tavalyi nyereség hozni, akkor ez az összeg veszteségbe fordíthatná a céget.

Vágynak rá

Nemcsak a Sanoma esetleges eladása lehet hatással a médiapiacra. Küszöbön áll másik két lapkiadó, a Ringier és az Axel Springer egyesülése, melynek eredményeként több, nagy példányszámú magazin kerül a közösbe, mások pedig gazdát cserélhetnek. A Ringierhez tartozik például a Hot!, a Bravo vagy az IM, Springerhez a közel 200 ezres példányszámú Kiskegyed.
Újságosstand

A magazinok mĂ©g mindig jĂłl fogynak – meg is vennĂ©k
FotĂł: Marton Szilvia

A fĂşziĂł már több Ă©ve napirenden van, ám 2011-ben a kizárĂłlag kormánypártok által delegált tagokbĂłl állĂł MĂ©diatanács – arra hivatkozva, hogy a kialakulĂł konglomerátum sĂ©rtenĂ© a sokszĂ­nĂ» tájĂ©kozĂłdás jogát – nem engedĂ©lyezte az egyesĂĽlĂ©st. A jĂłváhagyás megszerzĂ©se Ă©rdekĂ©ben a kĂ©t cĂ©g Ăşgy döntött, hogy a portfĂłliĂł egy rĂ©szĂ©t eladja egy harmadik vállalkozásnak, a Vienna Capital Partnersnek (VCP). A HVG jĂşnius vĂ©gĂ©n arrĂłl Ă­rt, a NĂ©pszabadság, a Világgazdaság, a Nemzeti Sport, Ă©s a 24 Ă“ra, továbbá 7 megyei napilapot kaphatna meg. A legnagyobb pĂ©ldányszámĂş Blikk maradhatna az Ringier-Springer kalapban. Ugyanakkor elveszĂ­theti a sikeres LakáskultĂşrát vagy az AutĂłmotort is.

A VCP-rõl többek között a HVG is azt írta, nem zárható ki, hogy csak átmenetileg vásárolná meg az említett lapokat, azokat késõbb továbbadná egy befektetõi csoportnak. Bár ezt az értesülést a VCP vezetõi cáfolták, a hetilap szerint Fellegi Tamás szoros kapcsolatot ápol a bécsi befektetõvel. A volt gazdasági miniszter alapította 2009-ben azt az Infocenter.hu nevû céget, amely ma Nyerges Zsolt tulajdonában áll és többek között a Heti Válasz mögött áll.

Több piaci forrásunk szerint itt érhetnek össze azok a szálak, amelyek a mostani Sanoma elleni, a Fidesz kommunikációs igazgatója által is erõsített támadást okozhatták. A cég évek óta 17-18 milliárdos árbevételt produkál, forrásaink becslése szerint ez alapján akár 20 milliárd is lehet a Sanoma piaci értéke. Ennek a pénzek az elõteremtésére leginkább egy multinacionális médiabirodalom lenne képes, ám ilyen cégek évek óta nem érdeklõdnek a magyar piac iránt. A hazai piacon már jelenlévõk közül a Ringier és a Springer egyesülésébõl létrejövõ cég lehetne alkalmas. Bár több forrásból megerõsített információnk szerint A Springer érdeklõdik a Sanoma magazinjai iránt, azután, hogy a médiahatóság az Ringier-Springer fúzióra nemet mondott, szinte biztos, hogy egy hasonló egyesülést Sanomával szintén leállítana. Ráadásul az évekkel ezelõtt bejelentett fúziót még a Gazdasági Versenyhivatalnak is jóvá kell hagynia.

A médiapiac átalakulását figyelõ Simicska-Nyerges-Fonyó trió médiabirodalma viszont évrõl évre gyarapodik. Bár lapjaik példányszáma csökkent, a Kreatív elemzése szerint tavaly a portfolió forgalma 2011-hez képest 1,9 milliárd forinttal, míg a nyeresége 1 milliárd forinttal nõtt. Osztalékként idén több mint 3 milliárd forintot fizettek ki a tulajdonosoknak. Ezzel jelentõs tõkét halmoztak fel, de egy, az Infoncenter ügyeire rálátó forrás szerint annyi pénzük még így sincs, hogy kifizessék a Sanoma piaci értékét.

Mazsolázni jó

A piacon ugyanakkor Ăşgy számolnak, azzal, hogy a reklámadĂł rontja a Sanoma profittermelõ kĂ©pessĂ©gĂ©t, eladás esetĂ©n csökkentheti az árát is. MĂ©g egy, magát jobboldalinak tartĂł mĂ©diavállalkozĂł is azt mondta a hvg.hu-nak: egy erõs jelzĂ©s – mely szerint a 2014-ben Ăşjrázásra kĂ©szĂĽlõ kormánypárt rossz szemmel nĂ©zi a Sanoma tevĂ©kenysĂ©gĂ©t, Ă©s a vezetõje miatt „baloldalinak” állĂ­tja be a cĂ©get a kormánypárti mĂ©dia – tovább csökkentheti a cĂ©g presztĂ­zsĂ©t. Forrásunk szerint az sem zárhatĂł ki, hogy a Fidesz-közelinek tartott vállalkozĂłk nem is az egĂ©sz Sanomára pályáznak, hanem csak a portfoliĂł egyes darabjaira tarthatnak igĂ©nyt.

A TV" stĂşdiĂłja - zajlik az Ă©let
Fotó: MTI / Bruzák Noémi

A Sanomának ugyanis nemcsak a magazinportfoliója értékes. Honlapja szerint 29 online terméke is van, köztük a Startlap, a Hírstart, a Hír24 hírportál. A látogatottságot mérõ Gemius szerint a Sanoma site-csoportja a második leglátogatottabb az Origó után. A Fidesz egyik médiapolitikával foglalkozó befolyásos politikusa a hvg.hu-nak korábban azt mondta, a pártvezetés régi szándéka, hogy a hozzá közel álló média jelenlétét világhálón is erõsítse.

A hvg.hu-nak kormánypárti politikusok gyakran panaszkodtak arra, hogy a Fidesznek „rossz a sajtĂłja” az interneten, a pártközelinek elkönyvelt jobboldali mĂ©diabirodalomnak pedig nincs Ă©rdemi online felĂĽlete. Viszont Ăşgy látják, hogy a jelenlegi piaci viszonyok között nagyon nehĂ©z a nullárĂłl felĂ©pĂ­teni egy portált, Ă­gy kormánypárti forrásunk szerint inkább vásárolni lenne Ă©rdemes. Arra a kĂ©rdĂ©sre, hogy ez jelentheti a Sanoma online portfoliĂłjának megvĂ©telĂ©t, forrásunk azt mondta, ha eladĂł, meggondolnák a vásárlást. Megoszlik viszont a piaci forrásaink vĂ©lemĂ©nye arrĂłl, hogy a finn anyavállalat – akár a magazinok iránt, akár a site-ok iránt Ă©rdeklõdõknek kedvezve – megbontaná-e a portfoliĂłt. Egy, a Sanoma ĂĽgyeire rálátĂł lapkiadĂłi forrás szerint a SanomaWSOY mindenkĂ©ppen egyben Ă©rtĂ©kesĂ­teni a magyar cĂ©get. Egy a Sanomával is kapcsolatban állĂł mĂ©diaĂĽgynöksĂ©gi forrásunk szerint az árat szem elõtt tartĂł finn társaság divĂ­ziĂłnkĂ©nt is kĂ©sz Ă©rtĂ©kesĂ­teni, ha jĂł pĂ©nzt kap Ă©rte.
„Mindenkire lövĂĽnk”

Az Index szerdán azt írta, nem a Sanoma esetleges eladása áll a médiaellenes kampány hátterében, hanem a híradó, melyet a cég kötelékébe tartozó Story4 csatorna fog sugározni. A hírmûsor stábjában a korábbi TV2-s Bárdos András, a köztévés Baló György vezetõ szerepet játszik majd.

„Benne vagyunk a kampányban, Ă­gy mindenkire lövĂĽnk, aki kidugja a fejĂ©t Ă©s nem hozzánk tartozik” – Ă©rtelmezte a fejlemĂ©nyeket a hvg.hu-nak egy magas rangĂş kormányzati forrásunk. A MiniszterelnöksĂ©g munkájára rálátĂł politikus szerint utána Ă©rdeklõdtek milyen lesz a hĂ­radĂł, Ă©s azt hallották, hogy a kritikai ĂşjságĂ­rás elvei szerint kĂ©szĂĽl majd, amit a Fideszben Ăşgy Ă©rtelmeztek, hogy kritikus lesz a kormánnyal pont a kampány ideje alatt. Forrásunk szerint ugyanezĂ©rt nevesĂ­tette a Magyar Nemzet a találkozĂłn megjelent RTL-vezĂ©rt, Dirk Gerkenst is: a tĂ©vĂ© hĂ­radĂłja – kĂĽlönösen az RTL2-Ă© – az utĂłbbi idõben tĂşl „kritikus” riportokat kĂ©szĂ­tett (pĂ©ldául rejtett kamerás felvĂ©telt kĂ©szĂ­tett a fiatalkorĂşakat kiszolgálĂł dohányboltokrĂłl).

„Ezt azĂ©rt sem Ă©rtjĂĽk, mert 2011 Ăłta tudhatĂł, hogy a Story Tv hĂ­radĂłt tervez” – mondta a stáb egyik neve elhallgatását kĂ©rõ tagja. Szerinte azĂ©rt sem lehet õket balosnak tartani, mert Keleti Andrea, a Sanomát támadĂł Kocsis MátĂ© sajtĂłsa is a stáb tagja lesz. Forrásunk szerint a Sanoma nem politikai, hanem ĂĽzleti döntĂ©st hozott: Ă©vek Ăłta azt tapasztalják, hogy a zömĂ©ben sorozatokat vetĂ­tõ kis kábelcsatorna nem tud feltörni a hirdetõknek fontos esti sávban. Ăšgy tudjuk, a csatorna 1,5-szeres növekedĂ©ssel számol, Ă©s arra törekszik, hogy elĂ©rjenek 300-350 ezer nĂ©zõt. Tavaly a csatorna a hirdetõknek fontos 18-49 Ă©ves korosztályban a 11. legnĂ©zettebb tĂ©vĂ© volt, mĂ©g az M2 Ă©s a Comedy Central is megelõzte.

„Ez nem lesz mindig Ă­gy” – befigyel a TV2 eladása

„Csak Ă©ppen Magyarországon a nagy, kereskedelmi tĂ©vĂ©k közĂĽl egyik sem magyar, mindegyik kĂĽlföldi. EzĂ©rt olyan magyar, nemzeti szempontokat, amiket otthon igen, itt nem Ă©rvĂ©nyesĂ­tenek. Ez sem lesz mindig Ă­gy” – jelentette ki a hĂ©tvĂ©gĂ©n megjelent, egyĂ©bkĂ©nt a magyar focival foglalkozĂł interjĂşjában Orbán Viktor. A mĂ©diapiacon ezt Ăşgy Ă©rtĂ©keltĂ©k, hogy a miniszterelnök azĂ©rt lobbizik, ne a Viasatot is mĂ»ködtetõ Modern Time Group (MTG) vegye meg a TV2-t.

A hvg.hu május közepén számolt be arról, hogy a TV2 német tulajdonosa, ProSiebenSat.1 (P7S1) értékesíteni akarja a magyarországi érdekeltségét. Az országos kereskedelmi tévére ketten tettek ajánlatot: az MTG és az Infocenter.hu.

A tárgyalások hátterét ismerõ forrás szerint amióta a reklámadót a kormányfõ májusban belengette, a folyamat lelassult, pedig úgy tervezték, július végén lezárják az ügyet. Ha az újfajta közterhet bevezetik, a Napi Gazdaság számításai szerint a TV2 jelenlegi vagy majdani tulajdonosa 1,7 milliárdot fizethet az államnak, ráadásul az évek óta veszteséges cég ügyeit is rendbe kell tennie (a tavalyi évet a tévé mögött álló társaság 6,1 milliárdos mínusszal zárta). A tárgyalásokra rálátó piaci forrás szerint a TV2 ára 20 és 30 milliárd között lehet.

Úgy tudjuk, mindkét cég ajánlata elkészült, és az MTG ajánlotta összeg a nagyobb. A Viasat fenntartója forrásunk szerint rendkívül elszánt: vagy nyer, vagy kivonul Magyarországról. Az MTG csatornái ugyanis az elmúlt években nem tudták érdemben növelni piaci részesedésüket (4,5-4,7 százalék), ráadásul a reklámpiaci helyzet is jelentõs mértékben átalakult. Ugyanakkor az országos kereskedelmi tévék elindították saját kábelcsatornáikat (Cool, Film+, Szuper TV2), így az amerikai stúdiókkal való egyezkedésbe sem kell bevonniuk a kábelpiacon korábban erõs Viasatot. A hollywoodi stúdiók ugyanis csomagban szeretik árulni sorozataikat, kis csatornák híján pedig a TV2 és az RTL Klub a telített mûsoridõ miatt a sorozatok egy részét legfeljebb csak éjszaka vetíthette, ám ezek nézõ híján nem hozták be az árat. Ezért vállalták, hogy bevonnak egy másik tévétársaságot: ez volt az új TV2-s, RTL-es csatornák elindításáig a Viasat.

Az MTG mûködését ismerõ forrás szerint a Viasat több szempontból is perifériára szorult, így a tulajdonosnak nem volt más választása: a miniszterelnöki szándékkal szembemenve magas árat ígért az országos kereskedelmi csatornáért kockáztatva, hogy õsszel nyakába kapja a reklámadót, ami kihat a Sanomára és RTL Klubra is.
Link

Hozzászólások


#1 | Kameleon - 2013. augusztus 09. 11:34:24
Egybe elolvasva tisztázódik a kép.

Lefõtt a kávé!
http://magyarnemz...dmore=1490

A célpont nem Fenyõ, hanem Kõrösi volt?
http://ch-serverh...admore=810
#2 | vian - 2013. augusztus 09. 23:48:26
Csak halkan jegyzem meg, hogy dicsõkhormányunk visszafizette az IMF felé a 720millió ajrós tartozást. Gondolom nem nokiásdobozokba csomagolták hétvégén a hosszúkések éjjszakája azapekben mintájára az emenbében

- hogy mibõl?????? - már a kérdés, sõt a gondolat is tenorista cselekményre adhat okot, ezért az illetõért küldeni kell a narancsszínû autót.

Innentõl kezdve senki nem láthat bele, hogy kuszaszemû mit trükközik az emenbé tartalékával.
Pontosítva egy emberszerû lény adja az utasításokat, aki nem más mint a koleszkajaibraimja.

No itt érkeztünk meg a cikk fõ címéhez.


ja még pár apróság


- gyógyszerfüggõ harcosunk kb 900millkát költött a jobban teljesítünk, és gyõztünk azeu elleni kampányra.

- idén kb 100millkát utazott el. (bocsi vitt ajándékokat is) ésatöbbihernyó?

- ja, hogy 800millka az osztalék? ugyanmá - hisz megérdemelte - vagy nem??

- mit vagytok úgy oda 96millka maradékából (mert ugyeflórián sok kézen megy át) - mennyi marad nyaralásra, koxzsákra, nuncsukára, kalasra?

- honlap üzemeltetésért havonta 1millka gipszjakabnak és hol marad luccgizi?

- fejenkét 2-3száezerért, pénztárgép közvetlen azapekba kötve - értemén sanyibácsi kell a gyereknek a pénz

- újabb stadionok épülnek milliárdokért

- felcsuti szobor 3,8milliárdért

- a devla rúgja meg mennyibe lesz az esküvõ????
(sok lesz a vendégeTEK??)

- lassan kifut a metro tender is. Ennyi pénzbõl ementálivá fúrhatták volna a várost.

- a völgyhidat is félpályásra kell átalakítani 1hónapra baleset következtében - mi ment ott csak nem egytank???

- persze a hatosúton meg milyen remek a löszbe fúrt alagút


s_*_mai


http://www.youtub...cxru79GkYD


idõben szóltam!!!!


http://www.youtub...cxru79GkYD

Hozzászólás küldése


Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.